توصیه وزارت امربالمعروف به مامورین خدمات ملکی؛ صورت و سیرت تان را به سنت برابر کنید

org_admin
دوشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲ - ۹:۳۷
news

۱۴۴۳/۷/۱۷

هیئت اعزامی وزارت امربالمعروف نهی عن المنکر جلب جذب و سمع شکایات   به ریاست مولوی  راز محمد حامد رئیس ازاله منکرات به طوری جداگانه  با مقامات وزارت های؛ عدلیه، انرژی و آب و انکشاف دهات به هدف شریک سازی توصیه نامه این وزارت به مامورین خدمات ملکی؛ دیدار کرد.

این هیئت  متشکل از  مولوی اول خان حلیم آمر تعقیب و نظارت ، مولوی رحمت الله محق آمر طرح و پلان، مفتی حبیب الرحمن حماد مدیر طرح و پلان  برنامه ها ، مولوی پاچا  رئیس تطبیق مصوبات سمع شکایات این وزارت  بوده و در جریان دیدار شان  با مولوی عبدالحکیم شرعی سرپرست وزارت عدلیه، مفتی سید احمد مستقیم معین وزارت احیا و انکشاف دهات، مولوی عارف الله عارف معین وزارت انرژی و آب  دیدار کرد .محور این دیدارها شریک سازی توصیه های وزارت امربالمعروف به مامورین خدمات ملکی و جلب همکاری های وزارت های ذیربط در تطبیق این توصیه نامه می باشد .

در این دیدار رئیس ازاله منکرات توصیه های این وزارت را  با مقامات وزارت های متذکره به طوری کتبی  شریک کرد که بر اساس آن در تمام ادارات دولتی زنان باید حجاب شرعی مراعات کرده و در صورت تخلف، از وظیفه برکنار خواهند شد.

همچنان در توصیه نامه آمده است کارمندان ادارات دولتی صورت و سیرت شان را به شریعت برابر کرده و مطابق سنت ریش بمانند  ونیز در این توصیه نامه تاکید شده است  کارمندان دولتی طبقه اناث و ذکور دفاتر کاری شان را؛ جدا نمایند.

در توصیه نامه تذکر رفته است در تمام وزارت خانه ها و ریاست ها، کارمندان مکلف هستند  نماز ها را به جماعت ادا  نمایند .

بر اساس این توصیه نامه اشخاص زیر سن و بدون ریش در ادارات دولتی حق اشغال بست ها را نداشته و ورود  زنان بی حجاب  به ادارات  ممنوع می باشد.

در این دیدار سرپرست وزارت عدلیه انجام چنین توصیه نامه را مسوولیت دینی مسلمانان دانسته  و اظهار داشت رهبری این وزارت  در عملی نمودن این توصیه نامه متعهد است.

سپس مفتی سید احمد مستقیم معین وزارت احیا و انکشاف دهات در باره اهمیت امر بالمعروف مفصل صحبت نموده و تاکید کرد رهبری این وزارت در قسمت اصلاح و تربیت کارمندان گام های عملی را برداشته؛ و نیز در زمینه تطبیق توصیه های وزارت امربالمعروف، همکاری جدی خواهند کرد.

در ادامه این دیدار مولوی عارف الله عارف معین وزارت انرژی و آب گفت: رهبری این وزارت با ایجاد بخش اصلاح و تربیت زمینه آموزش های اسلامی را به کارمندان مساعد خواهند  نمود وی اطمینان داد نهاد تحت فرمانش در اجرای این توصیه نامه از هیچگونه سعی تلاش دریغ نخواهند کرد.

گفتنی است وزارت امربالمعروف بعداز پیروزی امارت اسلامی  در بیشتر نهاد های نظامی شهر کابل و ولایات  مشمول وزارت های؛ دفاع،  داخله و ریاست عمومی استخبارات توصیه های اصلاحی و تربیتی را به نظامیان  ابلاغ کرد، این بار با نظر داشت مسوولیت دینی اش، این وزارت در نظر دارد  در تمام بخش های نهاد های خدمات ملکی توصیه های اصلاحی و تربیتی اش را برای جلوگیری منکرات روی دست گیر

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۴:۹
Background image

قانون سمع شکایات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر از سوی امیرالمؤمنین حفظه الله توشیح و نافذ گردید

۱۴۴۵/۹/۱۶ ه ق

محترم شیخ صدیق الله معین سمع شکایات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات در کنفرانس خبری که به همین منظور در تالار کنفراس های  مرکز رسانه های امارت اسلامی. . .

یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۸ - ۹:۱۳
Background image

سرپرست وزارت امر بالمعروف، با علماء و بزرگان قومی ولایت نورستان دیدار نمود.

شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات با تعدادی از علماء و بزرگان قومی ولسوالی نورگرام  این ولایت به هدف رسیدگی به مشکلات محیطی آنان در مقر این. . .

شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۹:۳۵
Background image

شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امربالمعروف،نهی عن المنکر وسمع شکایات با علمای اهل تشیع کشور دیدار کرد.

 شیخ محمد خالد الحنفی، سرپرست وزارت امربالمعروف در دیدار با علمای اهل تشیعه کشور، بر حل مشکلات  و سایر مسائل مربوط مورد بحث و بررسی قرار داد.

 در این دیدار که جمع کثیری از علمای اهل. . .

BACK TO NEWS