معین پالیسی و مسلکی وزارت امربالمعروف؛ نقش علماء را در اصلاح افکار جامعه مهم خواند

org_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۵/۱۱ - ۱۵:۱۲

۱۵محرم، ۱۴۴۵ه.ق

شیخ الحدیث مولوی محمدفقیر معین پالیسی و مسلکی وزارت امربالمعروف نهی عن المنکر و سمع شکایات با جمعی از علمای ولایت فاریاب دیدار کرد.

در این دیدار مولوی محمد یونس فاریابی به نمایندگی از دیگران، در مورد همکاری علماء، تعلیم و تربیه و ایجاد هماهنگی میان علماء و نظام صحبت کردند.

آنان گفتند نظام اسلامی در بدل فداکاری های علماء و مجاهدین بدست آمده است و علمای این ولایت، همیشه آماده هستند تا با مشوره های سالم شان به نظام خدمت نمایند و امروز علمای ولایت فاریاب به سهولت، توانستند با برخی بزرگان امارت اسلامی دیدار نموده و مشکلات شان را به حضور مسئولین برسانند.

به گفته آنان؛ امربالمعروف و نهی عن المنکر وجیبه دینی تمام علماء می باشد و آنان در کنار وزارت امربالمعروف برای اجرای احکام الهی آماده خدمت هستند؛ اکنون جامعه درک نموده اند که عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله متوجه عملکرد مسئولین بوده و از کارکرد های آنان نظارت و بازپرس می نماید.

هم‌چنان در این دیدار شیخ الحدیث مولوی محمدفقیر معین پالیسی و مسلکی وزارت امربالمعروف، در صحبتی نقش و جایگاه علماء را در میان مردم مهم و ارزشمند خوانده؛ افزود دشمنان در ۲۰ سال گذشته بالای افکار جامعه کار نمودند و علماء باید در زمینه تغییر افکار جامعه مطابق به ارشادات دینی سهم خویش را ادا نمایند.

معین پالیسی و مسلکی گفت امارت اسلامی با اقشار مختلف جامعه برخورد یکسان نموده و مخالف هر نوع تبعیض می باشد و خوشبختانه اکنون نهاد های مربوطه در تلاش تطبیق پروژه های بزرگ می باشد و این پروژه ها، فرصت های شغلی را برای صدها تن مساعد نموده در ضمن در رشد اقتصاد ملی کشور سهم ارزنده ی را ایفا خواهد کرد.

در پایان این دیدار معین پالیسی و مسلکی وزارت امربالمعروف از همکاری علماء قدردانی نموده گفت با توجه به جایگاه اجتماعی تنها علماء می توانند اتحاد و اتفاق را در جامعه به وجود بیاورد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۴۸
Background image

شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امرالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات با والی نورستان ملاقات نمود.

 سرپرست وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات جهت رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان برف کوچ در ولسوالی نورگرام ولایت نورستان؛ قبل از ظهر امروز با والی این ولایت، ولسوالی نورگرام،. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۱۶
Background image

شیخ محمد فقیر محمدی، بر نقش عالمان دین و امامان مساجد در جهت تغییر و اصلاح اذهان عامه تأکید نمود 

نشستی با حضور مقامات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات، ارشاد، حج و اوقاف، امامان مساجد شهر کابل و جمع کثیری از علمای کرام به هدف تطبیق فرامین امیرالمؤمنین حفظه الله، توصیه. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۵:۴
Background image

شیخ کلیم الرحمن فانی به حیث رئیس تعلیم و تربیه محتسبین وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات تقرر یافت.

بر اساس حکم ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان شیخ کلیم الرحمن فانی به حیث رئیس جدید تعلیم و تربیه محتسبین توسط معین مسلکی و پالیسی این وزارت به کارمندان معرفی گردیده و آغاز به کار. . .

BACK TO NEWS