شیخ محمد خالد الحنفی: وظیفه امربالمعروف و نهی عن‌المنکر بعد از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام به علمایی کرام واگذار شده است.

org_admin
پنجشنبه ۱۴۰۱/۷/۲۸ - ۱۵:۲۴

۲۴ربیع الاول۱۴۴۴ه.ق

از سیرت با سعادت پیامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) در مراسمی با حضور شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امربالمعروف، روسا،علما، مجاهدین و کارمندان در تالار جلسات این وزارت یاد بود؛ به عمل آمد.

شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امربالمعروف گفت: تجلیل از سیرت النبی منحصر به ماه ربیع‌الاول نمی باشد؛ بلکه علما مسوولیت دارند در تمام سال از سیرت النبی(ص)  مردم را آگاه سازند و نیز تاکید کرد در جامعه اسلامی نیاز است تا مردم از سیرت پیامبر بزرگوار اسلام آگاهی لازم داشته باشند؛ زیرا برخی افراد، از سیرت و کار نامه رسول گرامی آگاهی ندارند.

سرپرست وزارت امربالمعروف گفت: دشمنان دین و وطن به اندازه یی در جامعه ما کار نموده اند که برخی ها، گذاشتن ریش را عار می دانند و این مسوولیت مسوولان امر بالمعروف و علمای کرام است تا  جامعه را از شر تبلیغات دشمنان نجات دهند‌.

شیخ خالد گفت: همانطوریکه وظیفه بیان قرآن، تطهیرعقیده، تعلیم و تفسیر قرآن را پیامبر بزرگوار اسلام به عهده داشت؛ اکنون این وظیفه به علمای کرام واگذار شده است و کسانی در بدنه حکومت برای اصلاح جامعه استخدام شدند؛ امر بالمعروف و نهی عن المنکر بر آنان فرض عین می باشد.

سرپرست وزارت امر بالمعروف گفت: متاسف به کسانی هستم که با وجود ابلاغ توصیه ها؛ تا اکنون صورت و سیرت شان‌ به سنت برابر نشده است.

سرپرست وزارت امر بالمعروف از علما خواست سیرت پیامبر بزرگوار اسلام را به خانه های مردم برسانند.

مولوی عبدالرحمن منیر معین امور نظامی وزارت امربالمعروف در این نشست گفت: بیشترین عمر مبارک رسول گرامی اسلام به انجام امر بالمعروف و نهی عن‌المنکر سپری شده است و نیز از  مامورین نظام ا.ا خواست تا  سیمای شان را به سنت آراسته نموده و احکام حجاب اسلامی را درخانواده های شان تطبیق نمایند.

معین بخش نظامی یگانه راه مبارزه با فساد اخلاقی و فحشا را رعایت حجاب اسلامی دانسته و بیان داشت حلقات می خواهند با گرفتن دستور از خارجیان،  نظام اسلامی را بدنام سازند.

در این نشست مولوی محمد یحی عارف رئیس اصلاح و تربیت محتسبین، مولوی محمد شریف حقانی رئیس محکمه تمیز و شیخ محمد اسماعیل پیرامون سیرت پیامبر گرامی اسلام سخنرانی نموده و یگانه راه اصلاح جامعه را تطبیق احکام اسلامی و سیرت حضرت محمد (ص) دانستند.

در حاشیه این نشست ترانه خوانان مشهور؛ ترانه های شان را پیرامون وصف پیامبر گرامی اسلام به خوانش گرفتند.

این محفل با خوانش دعا بر روح   پُر فتوح رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و خیر و فلاح مردم افغانستان به پایان رسید.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۴:۹
Background image

قانون سمع شکایات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر از سوی امیرالمؤمنین حفظه الله توشیح و نافذ گردید

۱۴۴۵/۹/۱۶ ه ق

محترم شیخ صدیق الله معین سمع شکایات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات در کنفرانس خبری که به همین منظور در تالار کنفراس های  مرکز رسانه های امارت اسلامی. . .

یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۸ - ۹:۱۳
Background image

سرپرست وزارت امر بالمعروف، با علماء و بزرگان قومی ولایت نورستان دیدار نمود.

شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات با تعدادی از علماء و بزرگان قومی ولسوالی نورگرام  این ولایت به هدف رسیدگی به مشکلات محیطی آنان در مقر این. . .

شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۹:۳۵
Background image

شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امربالمعروف،نهی عن المنکر وسمع شکایات با علمای اهل تشیع کشور دیدار کرد.

 شیخ محمد خالد الحنفی، سرپرست وزارت امربالمعروف در دیدار با علمای اهل تشیعه کشور، بر حل مشکلات  و سایر مسائل مربوط مورد بحث و بررسی قرار داد.

 در این دیدار که جمع کثیری از علمای اهل. . .

BACK TO NEWS