شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امربالمعروف؛ با منشی عمومی اتحادیه علمای جهان اسلام در مقر این وزارت دیدار و ملاقات نمود.

org_admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۹/۱۲ - ۱۵:۳۸

شیخ علی محی الدین علی القره داغی منشی عمومی اتحادیه علمای جهان اسلام بعد از ظهر روز شنبه(مؤرخ: ١٨ / ٥ / ١٤٤٥ه.ق) با هیئت همراه شان؛ شیخ محمد الحسن الددو رئیس مرکز تشکیلات علماء، شیخ محمد الصغیر عبدالرحیم محمد رئیس اتحادیه جهانی انصار، شیخ دکتور عبدالحی رئیس اکادمی جهانی انصار، شیخ دکتور نواف تکروری( عمر اسلان ) رئیس اتحادیه علمای فلسطین، محمد سالم عبدالله الیافعی رئیس بخش قطر اتحادیه مسلمانان، شیخ الکرار الیعقوبی، دکتور ماهر سالم، محترم سالم ماهر رباح و محترم رضوان ماهر سالم رباح با شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات دیدار نموده، در خصوص موضوعات مرتبط تبادل نظر نمودند.

سرپرست وزارت امربالمعروف، ضمن خوش آمدید؛ گفتند: بعد از فتح و پیروزی امارت اسلامی وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات به فعالیت آغاز نمود که تا اکنون دست آورد های چشمگیری را در جهت اقامه معروفات، ازاله منکرات و سمع شکایات مردم، به همراه داشته است.

سرپرست وزارت امربالمعروف اضافه نمود، این وزارت با در نظر گیری مراتب: فرائض، واجبات، سنن و مستحبات را در حین فعالیت های اصلاحی شان در نظر گرفته و همه امور مرتبط، به دور از افراط و تفریط انجام میشود. شیخ محمد خالد الحنفی گفت؛ درسال های اشغال افغانستان؛ گراف منکرات به بلندترین حد رسیده بود که بعد از پیروزی امارت اسلامی و فعالیت حکیمانه منسوبین این وزارت؛ جلوی منکرات گرفته شده است. وی گفت؛ برخلاف تبلیغات حلقات خاص، فعالیت های اصلاحی منسوبین این وزارت؛ سبب رشد و رونق در عرصه های مختلف کاری گردیده است که از آن جمله، افزایش تعداد تالار های عروسی را میتوان ذکر نمود که اکنون با رعایت کامل اصول شرعی به فعالیت شان ادامه میدهند.

سرپرست وزارت امربالمعروف با اشاره به اهمیت اداره امربالمعروف در نظام اسلامی گفت؛ نظام اسلامی بدون امربالمعروف و نهی عن المنکر؛ کامل بوده نمی تواند و از اهداف  مهم جهاد مردم افغانستان ختم اشغال و ایجاد نظام اسلامی بود که لله الحمد مردم به این دو اهداف بزرگ دست یافته اند.

شیخ محمد خالد الحنفی با اشاره به ساحه کاری این وزارت گفت؛ وزارت امر بالمعروف در سه ساحه عمده با داشتن تشکیل بیش از ۸۰۰۰ کارمند؛ فعالیت دارد که شامل بخش های امر بالمعروف ملکی، امر بالمعروف نظامی و سمع شکایات مردم می باشد، که خوش بختانه در بخش های متذکره، دست آوردهای خوبی داشته است وی به طور نمونه به حل وفصل ۱۵۰۰۰ قضیه شکایات و مشکلات مردم اشاره نموده افزود؛ بعضی از این قضایا بعد از ۱۹ سال تعلیق، توسط بخش سمع شکایات این وزارت به شکل عادلانه حل گردیده است.

متعاقباً شیوخ و علمای جهان اسلام از فعالیت های اصلاحی و رسیده گی به شکایات مردم استقبال نموده گفتند؛ ما روحاً و قلباً با امارت اسلامی افغانستان هستیم رئیس این هیئت نیز با اشاره به اهمیت امر بالمعروف و نهی عن المنکر در نظام اسلامی، آن را مهم خوانده افزودند؛ فعالیت های شما به تمام جهان الگو و نمونه خوب می باشد و با دیدن از افغانستان دریافتیم که در مسیر درست حرکت نموده اید.

در این ملاقات؛ علماء جهان اسلام بر همکاری میان مسلمانان تأکید نموده گفتند در صورتیکه مردم فلسطین موفق به شکل دهی یک نظام اسلامی شوند؛ تجارب امارت اسلامی افغانستان در شکل دهی نظام به آنان مفید واقع خواهد شد.

آنان همچنان با اشاره به مشکلات مهاجرین افغانستان که اخیراً به کشور عودت نموده گفتند، دو محموله مواد اولیه را برای مساعدت به مهاجرین افغانستان آورده اند که قرار است برای مردم مستحق هدیه نمایند.

در اخیر؛ شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات ضمن تأکید بر ادامه دیدار ها میان علمای جهان اسلام، برای پیروزی مسلمانان بخصوص مردم فلسطین دعا نمودند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۱۶
Background image

شیخ محمد فقیر محمدی، بر نقش عالمان دین و امامان مساجد در جهت تغییر و اصلاح اذهان عامه تأکید نمود 

نشستی با حضور مقامات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات، ارشاد، حج و اوقاف، امامان مساجد شهر کابل و جمع کثیری از علمای کرام به هدف تطبیق فرامین امیرالمؤمنین حفظه الله، توصیه. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۵:۴
Background image

شیخ کلیم الرحمن فانی به حیث رئیس تعلیم و تربیه محتسبین وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات تقرر یافت.

بر اساس حکم ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان شیخ کلیم الرحمن فانی به حیث رئیس جدید تعلیم و تربیه محتسبین توسط معین مسلکی و پالیسی این وزارت به کارمندان معرفی گردیده و آغاز به کار. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۴:۹
Background image

قانون سمع شکایات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر از سوی امیرالمؤمنین حفظه الله توشیح و نافذ گردید

۱۴۴۵/۹/۱۶ ه ق

محترم شیخ صدیق الله معین سمع شکایات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات در کنفرانس خبری که به همین منظور در تالار کنفراس های  مرکز رسانه های امارت اسلامی. . .

BACK TO NEWS