رئیس امر بالمعروف بلخ از بهر تطبیق توصیه ها با دکان داران و مسؤلان مارکیت ها تدویر جلسه نمود

org_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۳/۱۷ - ۱۵:۲
mopvpe

سه شنبه، ذوالقعده ۷، ۱۴۴۳ هـ ق

ریاست امر بالمعروف ولایت بلخ به منظور تطبیق توصیه های اش با مدیران و مسئولان مارکیت های تجارتی شهر مزار شریف تدویر جلسه نمود.

جلسه مذکور با تلاوت از آیات قرآن کریم آغاز شده و به تعقیب آن مولوی نظام الدین راشد در رابطه به اهمیت نظام اسلامی و مسئولیت مسلمانان در قبال آن، پیام های ارزنده خویش را ایراد نمودند.

سپس رئیس امر بالمعروف این ولایت در مورد خوبی های نظام اسلامی و آرامش روحی و جسمی افراد جامعه صحبت نموده و افزودند ریاست امربالمعروف، هر پیام را که برای مسلمانان میرساند در واقع آدرس آن در دین و شریعت موجود است.

وی گفت اوقات نماز های جماعت با تفاوت ۱۵ دقیقه در هر مارکیت تنظیم شود تا همه دکانداران بتوانند نمازهای شان را سر وقت به جماعت ادا نمایند و به دکان داران توصیه نمود سر مانکن های را که در آن لباس ها نمایش داده می شود؛ قطع نمایند.

رئیس امر بالمعروف گفت رعایت حجاب اسلامی بر دکان داران زن از دیدگاه شرعی الزامی بوده و پرزه پرانی و حرف های زشت و رکیک در داخل مارکیت و دکان ها ممنوع می باشد.

در پایان این نشست از دکان داران خواسته شد، از پخش و نشر موسیقی از طریق بلند گو خودداری کنند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۴۸
Background image

شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امرالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات با والی نورستان ملاقات نمود.

 سرپرست وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات جهت رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان برف کوچ در ولسوالی نورگرام ولایت نورستان؛ قبل از ظهر امروز با والی این ولایت، ولسوالی نورگرام،. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۱۶
Background image

شیخ محمد فقیر محمدی، بر نقش عالمان دین و امامان مساجد در جهت تغییر و اصلاح اذهان عامه تأکید نمود 

نشستی با حضور مقامات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات، ارشاد، حج و اوقاف، امامان مساجد شهر کابل و جمع کثیری از علمای کرام به هدف تطبیق فرامین امیرالمؤمنین حفظه الله، توصیه. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۵:۴
Background image

شیخ کلیم الرحمن فانی به حیث رئیس تعلیم و تربیه محتسبین وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات تقرر یافت.

بر اساس حکم ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان شیخ کلیم الرحمن فانی به حیث رئیس جدید تعلیم و تربیه محتسبین توسط معین مسلکی و پالیسی این وزارت به کارمندان معرفی گردیده و آغاز به کار. . .

BACK TO NEWS