بر سر ده ها تن از حافظان قرآن عظیم الشان و علمای کرام در کابل دستار فضیلت بسته شد

org_admin
شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۹ - ۹:۲۲

پنجشنبه - ۲۵ رجب المرجب ۱۴۴۴ه.ق

بر سر ده ها تن از علمای کرام و حافظان قرآن عظیم الشان دارالعلوم امام بخاری در ولایت کابل امروز طی محفل، دستار فضیلت بسته شد.

این مراسم که با اشتراک صدها تن ازباشندگان قلعه لوگری ولایت کابل و سایر ولایات برگزارشد، شیخ محمدخالد الحنفی سرپرست وزارت امربالمعروف نهی عن المنکر و سمع شکایات در مراسم پایانی آن؛ کتاب بخاری شریف را برای علما به اختتام رسانده بود؛ گفت فارغین این محفل باید در تطبیق امربالمعروف و نهی عن المنکر احساس مسئولیت نموده و از دین اسلام به گونه بهتر ترجمانی نمایند.

سرپرست وزارت امربالمعروف از تمام فارغین خواست در تطبیق معروفات و نهی از منکرات در سطح ولایات و ولسوالی های خویش همکاری نمایند و پیام های قرآنی و احادیث رسول گرامی را به بسیار اخلاق پسندیده به مردم برسانند؛ زیرا علما وارثان پیامبران می باشد.

شیخ خالد گفت در دنیا هیچ کس وجود ندارد که امام بخاری را قبول نداشته باشد و این کتاب بعداز قرآن معتبرترین کتاب در جهان اسلام می باشد و از این کتاب ۲۵ هزار تن از علمای فاضل در سطح کشور فارغ شده اند.

سرپرست وزارت امربالمعروف گفت جهاد امارت اسلامی با اشغال گران بخاطر حاکم شدن نظامی اسلامی بود و کشور های اشغال گر خواهان حاکم شدن نظام اسلامی در این کشور نمی باشد و در ۲۰ سال گذشته ملیون ها تن شهید،یتیم و بیوه شدند و هدف مقدس آنان تنها تطبیق معروفات ونهی از منکرات بود.

شیخ محمدفقیر معین پالیسی و مسلکی این وزارت گفت: اکنون  بر سر علما و حافظان قرآنکریم دستار فضیلت بسته شد و تاکید کرد این دستار مسئولیت است و باید فارغین، علوم فراگرفته شده را به سایر مردم برسانند.

در اخیر محفل، دستار فضیلت بر سر حافظان و عالمان دینی توسط سرپرست وزارت امربالمعروف و سایر علمای کرام و مسئول دارالعلوم امام بخاری بسته شد و این مراسم با دعائیه خیر یکی از علما پایان یافت.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۴۸
Background image

شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امرالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات با والی نورستان ملاقات نمود.

 سرپرست وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات جهت رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان برف کوچ در ولسوالی نورگرام ولایت نورستان؛ قبل از ظهر امروز با والی این ولایت، ولسوالی نورگرام،. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۱۶
Background image

شیخ محمد فقیر محمدی، بر نقش عالمان دین و امامان مساجد در جهت تغییر و اصلاح اذهان عامه تأکید نمود 

نشستی با حضور مقامات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات، ارشاد، حج و اوقاف، امامان مساجد شهر کابل و جمع کثیری از علمای کرام به هدف تطبیق فرامین امیرالمؤمنین حفظه الله، توصیه. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۵:۴
Background image

شیخ کلیم الرحمن فانی به حیث رئیس تعلیم و تربیه محتسبین وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات تقرر یافت.

بر اساس حکم ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان شیخ کلیم الرحمن فانی به حیث رئیس جدید تعلیم و تربیه محتسبین توسط معین مسلکی و پالیسی این وزارت به کارمندان معرفی گردیده و آغاز به کار. . .

BACK TO NEWS