استفاده از پتاقی، جنگ انداختن حیوانات در روز های عید در ولایت میدان وردک منع قرار داده شد

org_admin
یکشنبه ۱۴۰۱/۲/۱۸ - ۸:۴۴
mopvpe

۱۴۴۳/۹/۲۸
مولوی محمد عالم ناصح رئیس امربالمعروف ولایت میدان وردک در نشست مشورتی به تمام محتسبین این ولایت دستور داد در روز های عید به مساجد رفته و پیرامون منع قرار دادن منکرات مروجه ایام عید؛ سخنرانی نمایند.
در این نشست؛ قومندان امنیه ، مسوولین استخبارات و دیگر ادارات ذیربط اشتراک ورزیده و پیرامون تطبیق فرامین امیرالمؤمنین که در آستانه عید سعید فطر صادر شده بود؛ بحث و تبادل نظر کردند.
در ادامه این نشست پیرامون، منکرات مروجه، مراعات کردن حجاب، کمک به یتیمان، تطبیق چگونگی فرامین امیرالمؤمنین در سطح ولسوالی ها و تدویر نشست هماهنگی بین الریاستی؛ صحبت نموده و تصمیم لازم اتخاذ گردید.
همچنان به اساس گزارش ها در ولسوالی های جلگی، جلریز و جک ولایت میدان وردک نشست به منظور چگونگی راه کار های جلوگیری از منکرات در روز های عید از سوی آمریت امربالمعروف این ولسوالی ها برگزار گردید.
در این نشست تذکر داده شد؛ استفاده از پتاقی و شادیانه ، جنگ انداختن حیوانات و قمار بازی در ایام عید منع بوده و کسانی که این عمل را انجام می دهند با آنان برخورد قانونی صورت خواهند گرفت.
محتسبین این ولسوالی ها تصمیم گرفتند؛ در ایام عید فرامین و توصیه های وزارت امربالمعروف را از طریق منابر به مردم ابلاغ نموده و همکاری علما را در تطبیق آن خواهان، خواهند شد.
این محتسبین از طریق منابر به تمام مجاهدین و راننده گان توصیه خواهند نمود در روز های عید از تیز رانی وسایط نقلیه خودداری نموده و در ضمن قوانین ترافیکی را مراعات نمایند.
محتسبین گفتند : علما و امامان مساجد در جلوگیری از منکرات مسوولیت ایمانی داشته و آنان باید در کنار محتسبین در رساندن توصیه های وزارت امربالمعروف به مردم همکاری؛ جدی نمایند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۴۸
Background image

شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امرالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات با والی نورستان ملاقات نمود.

 سرپرست وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات جهت رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان برف کوچ در ولسوالی نورگرام ولایت نورستان؛ قبل از ظهر امروز با والی این ولایت، ولسوالی نورگرام،. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۱۶
Background image

شیخ محمد فقیر محمدی، بر نقش عالمان دین و امامان مساجد در جهت تغییر و اصلاح اذهان عامه تأکید نمود 

نشستی با حضور مقامات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات، ارشاد، حج و اوقاف، امامان مساجد شهر کابل و جمع کثیری از علمای کرام به هدف تطبیق فرامین امیرالمؤمنین حفظه الله، توصیه. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۵:۴
Background image

شیخ کلیم الرحمن فانی به حیث رئیس تعلیم و تربیه محتسبین وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات تقرر یافت.

بر اساس حکم ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان شیخ کلیم الرحمن فانی به حیث رئیس جدید تعلیم و تربیه محتسبین توسط معین مسلکی و پالیسی این وزارت به کارمندان معرفی گردیده و آغاز به کار. . .

BACK TO NEWS