صلح و آشتی جایگزین هشت منازعه و دشمنی در پنج ولایت شد
در نتیجه تلاش های منسوبین وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات در ولایت های کنر، جوزجان، بامیان، ننگرهار و کابل هشت مورد منازعه و دشمنی میان اقوام و خانواده ها به صلح و تفاهم مبدل گردید.
این منازعات و دشمنی ها در نتیجه اختلافات خانوادگی، نزاع های قومی، مسائل مرتبط با تقسیم میراث و سوء تفاهم های اجتماعی به وجود آمده بود که به مرور زمان دامنه آنها رو به گسترش می رفت. که پس از نشست های متعدد، گفتگوهای اصلاحی و دعوت طرفین به برادری و همبستگی اسلامی، تمام منازعات و دشمنی ها به گونه مسالمت آمیز خاتمه یافت.
منسوبین وزارت امربالمعروف، در این نشست ها با تأکید بر تطبیق ارزش های اسلامی، روحیه گذشت، اخوت و همبستگی را میان مردم تقویت نموده و زمینه پایان یافتن دشمنی ها و منازعات را فراهم ساختند.
بان حال بزرگان قومی و علمای دین از تلاش های منسوبین وزارت امر بالمعروف، در حال دشمنی ها استقبال کرده و ابراز امیدواری نمودند که با ادامه چنین تلاش های، فضای صلح، برادری و همزیستی مسالمت آمیز بیشتر از پیش در جامعه گسترش یابد.
