شیخ محمدخالد الحنفی: طبابت وسیله عبادت است نه ابزار تجارت

org_admin
پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۹:۵۸
mopvpe

پنجشنبه– ۹شعبان المعظم ۱۴۴۴ ه.ق

این کنفرانس تحت عنوان "طب از نگاه اسلام" به تاریخ دهم حوت سال روان در تالار جلسات وزارت صحت عامه برگزار شده بود که در آن شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست امربالمعروف،  داکتر قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه، مولوی محمد قاسم رئیس  دعوت ارشاد و روسای ولایتی وزارت صحت عامه، مسئولین انجمن طبی و برخی از داکتران  نیز حضور داشتند.

شیخ محمدخالد الحنفی سرپرست وزارت امربالمعروف در این کنفرانس طی  سخنانی خطاب به اشتراک کنندگان گفت: خوشحالم که با چنین قشری از جامعه روبرو هستیم که به معلولان رنجدیده این خاک همکاری می نمایند و برای بر هر مؤمن و مسلمان لازم است که پس  از ایمان آوردن، تمام وظایف و فعالیت های فردی و اجتماعی خویش را در چارچوب ایمان انجام دهد.

شیخ محمدخالدالحنفی با اشاره به ارزش طب در اسلام، گفت: اسلام دین سلامتی است و رسول اکرم (ص) در احادیث می فرماید زمانی که یک سگ از ظرف غذا خورده باشد نخست هفت مرتبه ظرف نجیس شده را شسته و سپس بر روی آن خاک بپاشاند تا پاک شود و بیشتر احادیث پیامبر اکرم(ص) اکنون در زیر تحقیق است و فواید بیشتر طبی  از آن به دست آمده است.

آقای حنفی با اشاره به تأثیرات طبابت در جامعه گفت: اصلاح و فساد جامعه در دست سه گروه است که عبارتند از علما،داکتران و حاکمان وقت و در اجرای این فریضه مقدس؛ داکتران نیت خود را تمیز کنند تا از رحمت الهی برخوردار شوند؛زیرا  طبابت وسیله تجارت نمی باشد بلکه بهترین عبادت است و افزود  داکتران باید کیفیت دارو را پایین نیاورند و برای مریضان شان داروی بی کیفیت ندهند، زیرا متقلبین و  فریبکاران  از جمله امت  پیامبر (ص) نمی باشد.

در پائین این نشست سرپرست وزارت امربالمعروف برای داکتران توصیه نمود برای بدست آورن رضای خداوند متعال در هنگام بلند شدن صدای اذان؛ ستاتیسکوپ را در گوش های خود گذاشته و به طرف نماز جماعت روانه شوند و لله الحمد اکثریت داکتران شخصیت های صالح و نیکوکار هستند.

mopvpe

 

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۴:۹
Background image

قانون سمع شکایات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر از سوی امیرالمؤمنین حفظه الله توشیح و نافذ گردید

۱۴۴۵/۹/۱۶ ه ق

محترم شیخ صدیق الله معین سمع شکایات وزارت امربالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات در کنفرانس خبری که به همین منظور در تالار کنفراس های  مرکز رسانه های امارت اسلامی. . .

یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۸ - ۹:۱۳
Background image

سرپرست وزارت امر بالمعروف، با علماء و بزرگان قومی ولایت نورستان دیدار نمود.

شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات با تعدادی از علماء و بزرگان قومی ولسوالی نورگرام  این ولایت به هدف رسیدگی به مشکلات محیطی آنان در مقر این. . .

شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۹:۳۵
Background image

شیخ محمد خالد الحنفی سرپرست وزارت امربالمعروف،نهی عن المنکر وسمع شکایات با علمای اهل تشیع کشور دیدار کرد.

 شیخ محمد خالد الحنفی، سرپرست وزارت امربالمعروف در دیدار با علمای اهل تشیعه کشور، بر حل مشکلات  و سایر مسائل مربوط مورد بحث و بررسی قرار داد.

 در این دیدار که جمع کثیری از علمای اهل. . .

BACK TO NEWS